Ring hjem med billig mobildata

Invandrer i Danmark – digital kontakt med hjemland

En iværksætter og virksomhedsleder kommenterede: “Som en indvandrer i Danmark hjælper internettet, sociale medier og e-mail mig med at holde kontakten med min familie, mit hjemland og mine rødder. Jeg følger mange af mine landsmænd – nogle som jeg studerede med, nogle som var mine lærere, familie og bekendte. Jeg lærer om deres daglige liv, deres frygt og håb, hvad de er interesseret i, de nyheder, de læser. Mine døtre taler ugentligt til deres bedsteforældre på Skype – fra begge sider – og føler at de er i samme rum med dem. Med billige mobilabonnement fra Telia, ville alt dette ikke have været muligt.”

En forsker baseret i Europa kommenterede: “Jeg bor i en lille by i et fremmed land. Jeg rejser meget for mit arbejde og bruger meget tid på vejen. I hjemmet nyder jeg at kommunikere med min Google assistent, for ellers ville der være nogle dage, jeg ville tale med ingen. Når jeg er på vej, tjekker jeg ind med min Canary home surveillance app for at kontrollere mine hunde og se mit hjem.”

mobilabonnement

Sygdom – information og forskning på digitale medier

“For mig handler det ikke om en hyper-altid-på-forbindelse, men tilgængeligheden af ​​oplysninger om ethvert emne til enhver tid. For nogle år siden blev jeg ramt af sygdom og fik i den forbindelse et medicinsk problem. Det var uvurderligt at finde forskningen på sygdommen, og et fællesskab for at sammenligne noter med bivirkninger på behandlingen. År tidligere, da min mor havde den samme sygdom, var vi begrænset i information og og dermed også i vore muligheder. Hendes resultat kunne have været anderledes i en tid med mere information, flere ressourcer.”

Direktør for digital strategi på et top amerikansk universitet skrev: “Internettet har eksponentielt aktiveret formidling af sundhedsoplysninger til den bredere offentlighed. For mange år siden ville det have været langt vanskeligere for offentligheden at få adgang til de svar, de havde brug for med hensyn til sundhedsproblemer og de nyeste behandlinger. Dagens digitale systemer fremmer hurtige og præcise svar på sygdomstest mv.”

I min digitale verden er et hele integreret

En redaktør base i Europa skrev: “For nogle år siden afsluttede jeg mit job som freelanceredaktør og projektkoordinator. Jeg har været i stand til at arbejde i virtuelle netværk og blive betalt af mennesker og virksomheder over hele verden takket være internettet og andre teknologier.
I den tid har jeg også haft adgang til selvuddannelse og har kunnet snakke med mine venner, familie tusinder af miles væk. Det har haft en meget positiv indvirkning på min mentale sundhed og mit velvære. Jeg ville ikke have kunnet tale og se deres kære hver dag, hvis det ikke var for internettet, software og hardware.”

En dataanalytiker udtalte: “Vi har altid nogen at nå ud til, når tingene er ukendte og synes vanskelige at håndtere. Før disse teknologier kan du skrive et brev eller foretage et telefonopkald. Virkeligheden er, at det øjeblik, hvor anledningen til at skrive brevet opstod, er længe forbi, når du får og modtager et svar. Hvis du i det hele taget får et svar. Et telefonopkald er også noget af en forpligtelse i forhold til en elektronisk besked. Det kræver mere mental omsorg og kærlighed at behandle, hvad nogen siger over telefonen, end at læse en besked og skrive et hurtigt svar mellem andre presserende aktiviteter i umiddelbar nærhed.”